Fullscreen

[-] Προσεχείς Εκδηλώσεις

  • Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018, Πτολεμαΐδα, Εκπαιδευτικές τεχνολογίες αιχμής για Α'/θμια και Β'/θμια - 2018, Περισσότερα

13ος Παγκόσμιος Τελικός του F1 in Schools 2017

Απολογισμός συμμετοχής




Κουάλα Λουμπούρ, 29 Σεπτεμβρίου 2017. Ολοκληρώθηκε ο 13ος διεθνής διαγωνισμός τεχνολογίας «F1 in Schools», ο μεγαλύτερος διαγωνισμός τεχνολογίας στον κόσμο και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις φυσικές επιστήμες, τις νέες τεχνολογίες, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM Education).

Η ομάδα μας διαγωνίσθηκε με τις καλύτερες ομάδες από όλο τον κόσμο και ολοκλήρωσε έναν πραγματικό άθλο, κατάφερε με ελάχιστους οικονομικούς πόρους έγκαιρα να ολοκληρώσει όλα τα προαπαιτούμενα και να εκπροσωπηθεί με τρεις μαθητές στον παγκόσμιο τελικό. Στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ταξίδεψαν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας Γεώργιος Χατζηπαυλίδης, Επαμεινώνδας Σιδηρόπουλος και Αλέξανδρος Αγγέλου με προπονητή τον Χαράλαμπο Ζαραφίδη εκπαιδευτικό πληροφορικής που υπηρετεί στο Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας.

Η αποστολή μας πλαισιωμένη από τον μαθητή Λορέντζο Ρόσι και τον εκπαιδευτικό πληροφορικής Γεώργιο Καμπούρη, του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, μετά από πολύμηνη, μεθοδική προετοιμασία έχοντας εργαστεί περισσότερες από 500 ώρες εκτός σχολικού προγράμματος, Σαββατοκύριακα, αργίες καθώς και όλο το καλοκαίρι, κατάφερε να πετύχει τους στόχους που είχαν τεθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό: Να παραδοθούν έγκαιρα το σύνολο των χαρτοφυλακίων του επιχειρηματικού σχεδίου, της τεχνικής τεκμηρίωσης και της στρατηγικής προσέγγισης της αγοράς (marketing & social media), να εξελίξουν τις ψηφιακές δεξιότητες τους (παραμετρικός 3D σχεδιασμός, CNC κοπή, 3D Εκτύπωση) και να κατασκευάσουν τα δύο αγωνιστικά οχήματα.

Στην τελική φάση συμμετείχαν οι 51 καλύτερες διεθνείς ομάδες με 350 μαθητές από 27 χώρες που κατάφεραν να διακριθούν στους εθνικούς διαγωνισμούς. Οι μαθητές μας σε συνεργασία με μαθητές από την Κύπρο κατατάχθηκαν στη μέση της τελική βαθμολογικής κατάταξης κατακτώντας την 27η θέση. Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν ομάδες από την Αυστραλία και τη Γερμανία.

Η φετινή διοργάνωση ήταν ο μεγαλύτερος τελικός που διεξήχθη ποτέ στην ιστορία αυτού του βραβευμένου εκπαιδευτικού διαγωνισμού, περισσότεροι 50 κριτές που βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του διαγωνισμού, συμμετείχαν στις επιτροπές αξιολόγησης και συντόνιζαν με εκπληκτικό τρόπο τις αγωνιστικές υποχρεώσεις των ομάδων. Μετά από τις τρεις επίπονες μέρες αγωνιστικών υποχρεώσεων, δόθηκε η δυνατότητα στις μαθητικές αποστολές να περιηγηθούν τόσο στην πίστα, όσο και στα Pit-Lanes της Σεπάνγκ στην οποία ήταν σε εξέλιξη η προετοιμασία των ομάδων της Formula 1 για το Γκραν Πρι της Μαλαισίας.

Ο διαγωνισμός “F1 in Schools” προτρέπει τους μαθητές να δημιουργήσουν τη δική τους ομάδα Formula 1. Πρέπει να σχεδιάσει και να κατασκευάσει με καινοτόμες τεχνικές υπό κλίμακα το ταχύτερο αυτοκίνητο Formula 1 του μέλλοντος. Ένα μοντέλο που προωθείται από έναν κύλινδρο πεπιεσμένου διοξειδίου, ακολουθεί σαφείς τεχνικούς περιορισμούς και καλύπτει τα 20 μέτρα της πίστας σχεδόν σε 1 δευτερόλεπτο. Στον Παγκόσμιο Τελικό, κάθε ομάδα, υποχρεώνεται να μεταφέρει και να εγκαταστήσει ένα εκθεσιακό περίπτερο, να παραδώσει τα δύο όμοια αυτοκίνητα που κατασκεύασε, την τεκμηρίωση για την επιχειρηματική προσέγγιση, το μάρκετινκ που εφαρμόστηκε και τον τεχνικό σχεδιασμό. Εκτός από τις επιδόσεις των οχημάτων και των ανακλαστικών των «οδηγών» για τη διαμόρφωση της τελικής κατάταξης οι ομάδες εξετάζονται και βαθμολογούνται από διάφορες επιτροπές για τις σχεδιαστικές επιλογές, για το εκθεσιακό περίπτερο, τα οχήματα, τις καινοτομίες και τις συνεργασίες που ανέπτυξαν.

Ο πρόεδρος της διοργάνωσης Άντριου Ντένφορντ συνεχάρη όλες τις αποστολές και δήλωσε ότι το «F1 in Schools STEM Challenge» έχει εμπνεύσει ένα πάθος για την Μηχανική σε γενιές μαθητών, με πολλούς από τους «αποφοίτους» να ακολουθούν σταδιοδρομίες σχετικές με την Formula 1 όπως και με εταιρείες που συνδέονται με το άθλημα.

Η όλη προετοιμασία της ομάδας στηρίχθηκε από το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης . Είναι η 6η φορά που μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου της Πτολεμαΐδας με την υποστήριξη του Κε.Πλη.Νε.Τ. καταφέρνουν να διακριθούν σε εθνικό επίπεδο και να συμμετέχουν σε τελική φάση διεθνών διαγωνισμών πάνω σε τεχνολογίες αιχμής.

Το όλο εγχείρημα θα ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί, αν δεν είχαμε την οικονομική στήριξη των φορέων και των επιχειρήσεων που ανταποκρίθηκαν έμπρακτα στα αιτήματά μας για στήριξη:

  • Δήμος Εορδαίας
  • Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου
  • Σ. Μεντεκίδη Α.Ε. - Φυσικό Μεταλλικό Νερό «ΔΙΟΣ»
  • Δεληγιαννίδου Α. & Ιωσηφίδου Σ. - Οικοδομικές Επιχειρήσεις
  • Σύλλογος Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας
  • Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας
  • Λάτσιος Στέργιο & Σια Ο.Ε. - Βιοτεχνία Παγωτών
  • Στέλιος Βίττης - Θέρμανση Ψύξη Κλιματισμός
  • Καμπούρης Παναγιώτης - Καφέ «ΑΦΡΟΚΡΕΜΑ»
  • Κουσίδης Τηλέμαχος & ΣΙΑ Ο.Ε. - Ηλεκτρολογικό Υλικό
  • Κούντης Ιωάννης - Μηχανουργείο
  • Σαμαράς Γεώργιος & Σαρίδης Απόστολος - «Laser Art»

Τους ευχαριστούμε θερμά και ελπίζουμε να είναι αρωγοί στις επόμενες δράσεις μας.

Ο Δ/ντής του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας
Παύλος Ταγτεβερενίδης

Ο Τεχνικός Υπεύθυνος του Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας
Χαράλαμπος Ζαραφίδης


Μαθητές της Πτολεμαΐδας στον παγκόσμιο τελικό στην Κουάλα Λουμπούρ

Πανελλήνιος διαγωνισμός F1 in School GREECE 2017





Αθήνα, 28-30 Απριλίου 2017. Άλλη μια μεγάλη διάκριση επιτεύχθηκε από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας στο διαγωνισμό F1 in Schools. Οι πέντε μαθητές ύστερα από μήνες σκληρής προετοιμασίας με την υποστήριξη του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Πτολεμαΐδας, προκρίθηκαν στον παγκόσμιο τελικό που θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας σε συνεργασία με ομάδα του εξωτερικού.

Η ομάδα P.D.T. εκπροσώπησε άξια την Δυτική Μακεδονία, κατακτώντας τη 2η θέση μεταξύ των δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα και την 6η στη γενική κατάταξη στα πλαίσια του διεθνή διαγωνισμού τεχνολογίας «F1 In Schools 2017». Της απενεμήθη το βραβείο «Καλύτερης Μηχανικής Κατασκευής» και κατατάχθηκε ως η πιο δυνατή ομάδα βόρεια της Αθήνας.

Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Γεώργιο Χατζηπαυλίδη, Επαμεινώνδα Σιδηρόπουλο, Αλέξανδρο Αγγέλου, Λορέντζο Ρόσι και Περικλή Αθανασιάδη του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Πτολεμαΐδας. Με προπονητές τους εκπαιδευτικούς Χαράλαμπο Ζαραφίδη και Γεώργιο Καμπούρη που υπηρετούν στο Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας και στο Μουσικό Σχολείο αντίστοιχα.

Ο μεγάλος τελικός του 6ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού τεχνολογίας F1 in Schools 2017 πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Καινοτομίας στο εμπορικό κέντρο «The Athens Mall» στο Μαρούσι. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός, η κατασκευή, η τεκμηρίωση και η δοκιμή μοντέλων αγωνιστικών μοντέλων σχεδιασμένων εξολοκλήρου με 3D C.A.D. λογισμικό και κατασκευασμένα με CNC εργαλειομηχανές και 3D εκτυπωτές. Στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων, ικανοτήτων καθώς και η διεύρυνση των γνώσεων σε πεδία σχετικά με θέματα της Φυσικής και των εφαρμογών της, των Νέων Τεχνολογιών, της Πληροφορικής και Επικοινωνιών, των Μηχανικών Κατασκευών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Στο F1 in Schools οι μαθητές μαθαίνουν επιχειρούν, να συνεργάζονται να καινοτομούν και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα με δημιουργική σκέψη στα πρότυπα των επαγγελματικών ομάδων της Formula1.



Το πρόγραμμα F1 in Schools υλοποιείται εδώ και 17 χρόνια σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως, με την συμμετοχή μαθητών ηλικίας 9-19 ετών. Είναι πολύ καλοσχεδιασμένο αλλά ταυτόχρονα είναι και μια πολύ απαιτητική πρόκληση. Από τις 60 περίπου ομάδες που αρχικά δήλωσαν συμμετοχή στο φετινό διαγωνισμό μόνο οι 15 έφτασαν στον εθνικό τελικό και από αυτές μόνο δύο προέρχονται από την επαρχία. Ο προϋπολογισμός της ομάδας προσέγγισε τις 3000 ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος καλύφθηκε κυρίως από χορηγίες τοπικών επιχειρήσεων, την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Εορδαίας και το Δήμο Εορδαίας.

Οι προπονητές και τα μέλη της ομάδας ευχαριστούν το Κε.Πλη.Νε.Τ. και τη διεύθυνση του σχολείου για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη τους. Ιδιαίτερα ευχαριστούν θερμά τους συνεργάτες και τους χορηγούς τους, που έδωσαν την ευκαιρία στην ομάδα να μετέχει σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός.

Οι προπονητές
Χαράλαμπος Ζαραφίδης Εκπ. Πληροφορικής, MSc, Τεχνικός Υπ. Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας
Γεώργιος Καμπούρης Εκπ. Πληροφορικής, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας

Σχετικά:


Διακρίσεις για την Ομάδα Ρομποτικής R&B του Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας

Πανελλήνιος διαγωνισμός FLL 2015 GR - World Class





Κυριακή 8 Μαρτίου 2015. Θεσσαλονίκη. Στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Noesis» πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας ο μεγάλος εθνικός τελικός του διεθνή διαγωνισμού FIRST LEGO LEAGUE (F.L.L.). Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, περισσότερες από 50 ομάδες δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, καθώς και οργανισμών από όλη την Ελλάδα, ήταν εκεί και συμμετείχαν σε ένα φανταστικό και πολύ καλά οργανωμένο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Έρευνας, Τεχνολογίας και Ρομποτικής για παιδιά 9-16 ετών. Ο διαγωνισμός ήταν ένας μαραθώνιος καθώς οι ομάδες έπρεπε να παρουσιάσουν και να υποστηρίξουν την εργασία τους στο κοινό, σε συνεντεύξεις με ειδικούς, και να εκτελέσουν ρομποτικές αποστολές. Για δύο μέρες και 15 περίπου ώρες, περισσότεροι από 500 μαθητές με την υποστήριξη 115 εθελοντών, με χαρούμενη διάθεση μέσα σε ένα κλίμα γιορτής παρουσίασαν τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς τους.

Περισσότερα: http://plinetptol.sch.gr/rb


Oλυμπιάδα Rομποτικής W.R.O. 2014

Μεταξύ των κορυφαίων η μαθητική ομάδα της Πτολεμαΐδας




Σότσι Ρωσία, 23 Νοεμβρίου 2014. Ολοκληρώθηκε η 11η Διεθνής Ολυμπιάδα Ρομποτικής (W.R.O. 2014) που είχε ως θέμα «Ρομπότ και Διάστημα» και διοργάνωσε το ρωσικό υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή 367 ομάδων από 48 χώρες. Συνολικά 1005 μαθητές και φοιτητές διαγωνίστηκαν πάνω σε τεχνολογίες αιχμής λύνοντας συνεργατικά, πραγματικά προβλήματα, με δημιουργικότητα, φαντασία και μεθοδικότητα. Η Ολυμπιάδα W.R.O. είναι ένας από τους μεγαλύτερους μαθητικούς διαγωνισμούς ρομποτικής στον κόσμο. Τη φετινή χρονιά, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν περισσότεροι από 40.000 μαθητές σε 20.000 ομάδες υπό την υποστήριξη αντίστοιχου αριθμό προπονητών (μεντόρων). Η τελική φάση του διαγωνισμού φιλοξενήθηκε στην Ολυμπιακή πόλη του Σότσι το διάστημα 21-23 Νοεμβρίου 2014. Το Σότσι διοργάνωσε τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014 και είναι η πρώτη φορά στα 11 χρόνια της διοργάνωσης που μια ολυμπιάδα ρομποτικής φιλοξενείται σε μια Ολυμπιακή πόλη σε μια Ολυμπιακή χρονιά.



Η ομάδα «Πίκο Απίκο» των μαθητριών της Α’ Γυμνασίου της Πτολεμαΐδας συνεχίζει την καλή παράδοση που έχει η πόλη μας. Είναι η πέμπτη χρονιά και η έβδομη κατά σειρά ομάδα της πόλης μας που συμμετέχει στην τελική φάση Ολυμπιάδας Ρομποτικής στην τεχνική κατηγορία (Regular Elementary). Το δικαίωμα συμμετοχής στην Ολυμπιάδα το απέκτησε η ομάδα μας με τη κατάκτηση της πρώτης θέσης στον πανελλήνιο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο στην Αθήνα και αφού προηγήθηκε η επιτυχής συμμετοχή της στον αντίστοιχο περιφερειακό διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης.



Οι μαθήτριες που συγκροτούν την ομάδα είναι οι:
  • Ηλιάνα Ζαραφίδου μαθήτρια του Μουσικού Σχολείο Πτολεμαΐδας. Μηχανικός πλατφόρμας εκτόξευσης και προγραμματίστρια.
  • Θεοδώρα Παυλίδου μαθήτρια του 4ου Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας. Μηχανικός οχήματος και υπεύθυνη τεχνικού ελέγχου.
  • Έφη Καρτάλη μαθήτρια του 4ου Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας. Μηχανικός οχήματος και υπεύθυνη ελέγχου και εκκίνησης του ρομπότ.

Προπονητής της ομάδας είναι ο υπεύθυνος του ΚεΠληΝετ Πτολεμαΐδας:
  • Χαράλαμπος Ζαραφίδης καθηγητής πληροφορικής ΠΕ.20, MSc, του 2ου ΕΠΑ.Λ. Πτολεμαΐδας.

Στην ομάδα υποστήριξης συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής:
  • Σοφία Παπαγεωργιάδου καθηγήτρια πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας και
  • Νικόλαος Φουστέρης καθηγητής πληροφορικής, MSc, του 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας.



Η αποστολή ταξίδεψε από Θεσσαλονίκη για το Σότσι μέσω Κωνσταντινούπολής τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής 21/11. Ακολούθησε ένα δύσκολο πρόγραμμα προπόνησης στο χώρο του διαγωνισμού (Exhibition Media Complex) για (8) οκτώ περίπου ώρες με στόχο να εξοικειωθεί η αποστολή με το χώρο του διαγωνισμού και να προσαρμοστούν το ρομπότ πάνω στις πίστες του διαγωνισμού και τις συνθήκες φωτισμού του χώρου. Η πρώτη ημέρα έκλεισε με την τελετή έναρξης, τη βραδιά φιλίας και γνωριμίας των ομάδων και αρκετά οργανωτικά προβλήματα.

Την επόμενη μέρα, Σάββατο 22/11, η ομάδα προσήλθε στο χώρο του διαγωνισμού στις 8.30 το πρωί σύμφωνα με το πρόγραμμα. Η προκριματική φάση για την επιλογή των (16) δεκαέξι ομάδων από κάθε κατηγορία ξεκίνησε με καθυστέρηση τριών ωρών και ολοκληρώθηκε στις έντεκα το βράδυ! Η ομάδα μας αντιμετώπισε με επιτυχία την αποστολή που έπρεπε να εκτελέσει το αυτόνομο ρομποτικό όχημά της.

Μέσα στο χρονικό περιθώριο 150 λεπτών σύμφωνα με τους κανονισμούς του διαγωνισμού και χωρίς καμία βοήθεια από τους προπονητές συναρμολόγησαν από μνήμης το πλήρως αυτόνομο ρομπότ και την πλατφόρμα εκτόξευσης. Η συναρμολόγηση των 600 και πλέον εξαρτημάτων έγινε αλάνθαστα από μνήμης και με ακρίβεια, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. Χρειάστηκαν περίπου 30 λεπτά υποδειγματικής συνεργασίας των τριών μαθητριών για να ολοκληρωθούν οι κατασκευές και να γίνουν οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι. Στη συνέχεια χρειάστηκε η προσαρμογή της συμπεριφοράς του ρομπότ με την τροποποίηση του κώδικα NXT-G ώστε να αντιμετωπιστεί τόσο το αρχικό σενάριο όσο και η έκπληξη. Η έκπληξη ανακοινώθηκε με την έναρξη του χρόνου συναρμολόγησης, και ήταν η προσθήκη ενός επιπλέον πολίτη που έπρεπε να μεταφερθεί και αυτός σε ασφαλή περιοχή.

Το ρομπότ έπρεπε να είναι ικανό να μεταφέρει τα τρία τμήματα ενός πυραύλου από προκαθορισμένους χώρους αποθήκευσης στην περιοχή συναρμολόγησης. Στη συνέχεια να αναγνωρίζει χρωματικά τα τμήματα και να τα συναρμολογεί με το σωστό τρόπο. Επιπλέον έπρεπε να ανυψώσει και να τοποθετήσει τον συναρμολογημένο πύραυλο με τη βοήθεια της πλατφόρμας εκτόξευσης κάθετα πάνω από μία κεκλιμένη ράμπα. Το σενάριο περιελάμβανε και την απομάκρυνση των τεσσάρων πολιτών από την περιοχή της εκτόξευσης σε μια προκαθορισμένη ασφαλή περιοχή.



Η ομάδα μας, στο τέλος της ενδεκάωρης προκριματικής φάση συγκέντρωσε την πολύ υψηλή βαθμολογία των 95 πόντων με άριστα τους 105 και χρόνο ολοκλήρωσης της αποστολής 110 δευτερόλεπτα. Στα κριτήρια ισοβαθμίας που χρησιμοποιήθηκαν για να επιλεγούν οι 16 ομάδες του τελικού και με ελάχιστα δευτερόλεπτα διαφορά από τις προηγούμενες ομάδες βρεθήκαμε εκτός τελικού. Η τελική κατάταξη θα ανακοινωθεί στις 11 Δεκεμβρίου, υπολογίζουμε, ότι η θέση μας είναι μέσα στην εικοσάδα (Ενημέρωση 24/5/2015 - Τελική κατάταξη: 18η μεταξύ 63 ομάδων). Ο σχεδιασμός των ρομποτικών οχημάτων και η στρατηγική αντιμετώπιση των λύσεων που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς ήταν εξίσου καλή με τις ομάδες που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Την 1η θέση στην τεχνική κατηγορία του Δημοτικού κατέκτησε η Ινδονησία που ήταν και η διοργανώτρια χώρα της περσινής ολυμπιάδας. Στις επόμενες θέσεις της κατάταξης ακολουθούν ομάδες της Μαλαισίας, Ρωσίας, Ταΐβάν, Ιαπωνίας, Σιγκαπούρης.

Οι μεγαλύτερες αποστολές ήταν: Ρωσία (44 ομάδες), Ταϊβάν (24 ομάδες), Ταϊλάνδη (22 ομάδες), Νότια Κορέα (20 ομάδες), Κίνα (17 ομάδες). Πρώτη φορά συμμετείχαν ομάδες από Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Βραζιλία, Ουγγαρία, Λευκορωσία, Αρμενία και την Παλαιστίνη. Συνολικά δώδεκα ελληνικές μαθητικές ομάδες συμμετείχαν στον διαγωνισμό, έξι στην τεχνική κατηγορία (Regular), πέντε στο δημιουργικό τμήμα του διαγωνισμού (Open) και μία στο κολεγιακό τμήμα. Τη Δυτική Μακεδονία και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα εκπροσώπησαν εκτός από τη δική μας ομάδα μια ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και μαθητές από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς. Αξιοσημείωτη είναι η μεγάλη επιτυχία της ελληνικής αποστολής με την ομάδα “Minders” να κατακτά την 7η θέση στη δημιουργική (open) κατηγορία για μαθητές Λυκείου.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τις τρεις μέρες του διαγωνισμού ρομποτικής ομάδες από όλο τον κόσμο να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο τεχνικό και στο δημιουργικό τμήμα του διαγωνισμού, το ρομποτικό ποδόσφαιρο και το κολεγιακό τμήμα. Στον ίδιο χώρο επίσης πραγματοποιήθηκαν σαν παράλληλες δράσεις, ομιλίες και ένα διεθνές συνέδριο ρομποτικής.

Οι μαθητές μας, εργάστηκαν για περισσότερες από 300 ώρες εκτός σχολικού προγράμματος, Σαββατοκύριακα και αργίες και κατάφεραν να πετύχουν το σύνολο των στόχων που είχαν τεθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό. Η όλη προσπάθεια στηρίχθηκε από το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης και από συναδέλφους εκπαιδευτικούς της πόλης μας.

Εν κατακλείδι, η συμμετοχή μας στην ολυμπιάδα WRO-2014 ανέδειξε ότι μπορούμε να οραματιζόμαστε, να έχουμε ξεκάθαρο εκπαιδευτικού πλαίσιο και σκοπό, να προσδιορίζουμε τους επιμέρους στόχους και να τους κατακτάμε χρόνο με το χρόνο, δημιουργώντας ανθρωποδίκτυα και συνεργασίες. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει η πολιτική βούληση για μακροχρόνιο σχεδιασμό και επένδυση πάνω στις νέες τεχνολογίες με έμφαση στους νέους και ιδιαιτέρα τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η τελική φάση της 12ης Ολυμπιάδας Ρομποτικής WRO-2015 θα φιλοξενηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο στη Ντόχα του Κατάρ και η μεθεπόμενη, 13η Ολυμπιάδα WRO-2016 στην Ινδία.

Οι χορηγοί
Ευχαριστούμε το Δήμαρχο Εορδαίας κ. Σάββα Ζαμανίδη και το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας για την ομόφωνη απόφαση που έλαβε για τη στήριξη της προσπάθειάς μας. Είναι πολύ σημαντικό να ενθαρρύνονται, να ενισχύονται και να προβάλλονται καλές πρακτικές που σχετίζονται με την εκπαίδευση, τις νέες τεχνολογίες, την καινοτομία και την αριστεία.

Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση κ. Αντώνη Παπαδημητρίου. Η εκ νέου και κατ' εξαίρεση ενίσχυση της προσπάθειάς μας από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρου Ωνάση μας έδωσε τους απαραίτητους πόρους και την ενθάρρυνση να συνεχίσουμε.

[+] Το ΚεΠληΝεΤ

[-] Η πρόταση

Ζητάμε ένταξη στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Δήμου Εορδαίας και της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας δράσεων, σχετικών με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) και της επιστήμης της Πληροφορικής ιδιαίτερα στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Να υλοποιηθούν τολμηρές και καινοτόμες παρεμβάσεις που αξιοποιούν και αναδεικνύουν τους ταλαντούχους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αν δοθεί ένα λεπτό του ευρώ για ένα χρόνο και για κάθε κυβικό μέτρο γης που αλλάζει θέση από την εκμετάλλευση της Δ.Ε.Η. στην περιοχή μας θα μπορούσαμε να έχουμε ένα εξοπλισμένο κέντρο πληροφορικής και νέων τεχνολογιών με ουσιαστικότερη προσφορά για το αύριο του τόπου μας.

[+] Ο σχεδιασμός

[+] Σχετικά

Παρουσίαση των δράσεων ΚεΠληΝεΤ Πτολεμαΐδας

11 χρόνια από την ίδρυσή του


Πτολεμαΐδα 3/7/2014. Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των δράσεων του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Πτολεμαΐδας που φέτος συμπληρώνει έντεκα χρόνια από την ίδρυσή του στην πισίνα του Ξενοδοχείου Ιωάννου Resort.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το έργο του ΚεΠληΝεΤ καθώς και οι καινοτόμες δράσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι μαθητές που συμμετείχαν στα βιωματικά εργαστήρια του Κέντρου παρουσίασαν το έργο τους και απάντησαν σε ερωτήσεις.

Αρχικά οι μαθητές της Β' Τάξης του 1ου και 3ου Γενικού Λυκείου της Πτολεμαΐδας, Ξανθίππη Κάσσου και Μίλτος Χιώτης πραγματοποίησαν επίδειξη του τηλεκατευθυνόμενου υποβρύχιου οχήματος που κατασκεύασαν και παρουσίασαν τις φάσεις εξέλιξης του. Το πλήρως τηλεχειριζόμενο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή υποβρύχιο, αναπτύχθηκε μετά από ανοικτή πρόσκληση που απεύθυνε το ΚεΠληΝεΤ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής και έχει τη δυνατότητα να εξερευνά τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού, να πάρει μετρήσεις και να μεταδώσει εικόνες. Είναι ένα ρομποτικό όχημα χαμηλού κόστους και είναι εξοπλισμένο με έναν μικρϋπολογιστή ανοικτού υλικού (arduino uno). Βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι μπορεί διαρκώς να εξελίσσεται σε δυνατότητες. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του υποβρυχίου αποτελούν ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Στη συνέχεια η μαθητική ομάδα ρομποτικής του ΚεΠληΝεΤ Πτολεμαΐδας που αποτελείται από τις μαθήτριες Ηλιάνα Ζαραφίδου, Θεοδώρα Παυλίδου, Έφη Καρτάλη και Κατερίνα Τζιαφέττα που διαγωνίσθηκαν και κατέκτησαν την πρώτη θέση στο τεχνικό τμήμα (regular category) στο φετινό εθνικό σκέλος του W.R.O. 2014, παρουσίασαν τις εμπειρίες που αποκόμισαν τόσο από τη συμμετοχή τους στον εθνικό τελικό όσο και από την περίοδο της προετοιμασίας.

Η μαθήτρια του 3ου Γενικού Λυκείου Πτολεμαΐδας Ειρήνη Κεσκελίδου παρουσίασε την πιλοτική δράση που επιχειρούμε στο ρομποτικό ποδόσφαιρο (W.R.O. GEN II Soccer) όπου για πρώτη φορά στην χώρα μας μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν αυτόνομα ρομπότ που θα παίζουν ποδόσφαιρο.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν η παρουσία της πρώτης μαθητικής ομάδας που συμμετείχε στην πρώτη διεθνή αποστολή της πόλης μας το Νοέμβριο του 2009 στην Ποχάνκ της Νότιας Κορέας στα πλαίσια του WRO-2009.

H εκδήλωση είχε έντονο ενδιαφέρον και στις δύο και πλέον ώρες που διήρκεσε πραγματοποιήθηκαν γόνιμες συζητήσεις υπήρξε ανταλλαγή εμπειριών και ιδεών. Εν κατακλείδι η όλη προσπάθεια συνοψίστηκε στη φράση: «Θέλουμε τα παιδιά μας όχι απλούς χρήστες των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) αλλά τους προετοιμάζουμε για να γίνουν οι δημιουργοί του αύριο.»

Το Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας είναι αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ανήκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης. Στηρίζει τους συναδέλφους, τις σχολικές και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των επαρχιών Βοΐου και Εορδαίας. Σκοπός του είναι η διάχυση τεχνογνωσίας και η στήριξη των συναδέλφων στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν με την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. ταυτίζεται πλήρως με το στόχο της αριστεία στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών. Έχει χτίσει μια ισχυρή εικόνα εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, η οποία δημιουργεί ευκαιρίες για ευρύτερες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και συνεργασίες. Αποτελεί αξιοσημείωτο παραδείγματα καλής πρακτικής και έχει καταφέρει να πετύχει το στόχο της αριστείας προάγοντας τη δημιουργική κουλτούρα και την καινοτομία.

Παράλληλα με την προσπάθεια που καταβάλλεται για την απρόσκοπτη πρόσβαση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και την καλή λειτουργία των υπολογιστών αλλά και των εργαστηρίων πληροφορική το προσωπικό του Κε.Πλη.Νε.Τ. ενθαρρύνει και στηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές να δραστηριοποιηθούν σε δράσεις και διαγωνισμούς νέων τεχνολογιών και ρομποτικής. Τα τελευταία έξι χρόνια oκτώ μαθητικές ομάδες κατόρθωσαν να συμμετέχουν σε πέντε Διεθνείς Ολυμπιάδες Ρομποτικής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συμμετείχαμε με μαθητές της πόλης μας στις παγκόσμιες ολυμπιάδες ρομποτικής: WRO-2009 Ν. Κορέα, WRO-2010 Φιλιππίνες, WRO-2011 Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα, WRO-2012 Μαλαισία. Την ίδια χρονιά μαθήτριες μας κατέκτησαν την 1η Πανευρωπαϊκή θέση στο διαγωνισμό e-Skills Week 2012 που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το 2013 η ομάδα μας στη ρομποτική κατέκτησε την 3η Πανελλήνια Θέση και η ομάδα της F1 in School βραβεύτηκε για την καλύτερη παρουσίαση. Στην τελική κατάταξη πρώτευσε ανάμεσα στα δημόσια σχολεία και κατέκτησε την 4η Πανελλήνια θέση. Φέτος στον 6ο Πανελλήνιο διαγωνισμό. Τη φετινή χρονιά μαθητές μας θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας για ακόμα μια φορά στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα διοργανωθεί στην Ολυμπιακή πόλη του Σότσι το διάστημα 21-23 Νοεμβρίου 2014. Το Σότσι φιλοξένησε Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014 και φέτος θα είναι η πρώτη φορά στα 11 χρόνια της διοργάνωσης που μια ολυμπιάδα ρομποτικής φιλοξενείται σε μια Ολυμπιακή πόλη σε μια Ολυμπιακή χρονιά!

Χαιρετισμούς απεύθυναν η κα Κατερίνα Ασπράγκαθου πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο κ. Στάθης Κοκκινίδης πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Εορδαίας. Τη εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών Εορδαίας κ. Ιωάννης Ασπράγκαθος, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, Εκπαιδευτικοί Δ.Ε, Δάσκαλοι, Γονείς και πολλοί νέοι και νέες που ενδιαφέρονται για τις νέες τεχνολογίες.

[+]
Πρόκριση στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής W.R.O. 2014

[+]
W.R.O. 2014

[+]
Hydrobot 2014

[+]
Βραβείο στο εθνικό σκέλος του διεθνή διαγωνισμού W.R.O. 2013

[+]
Βραβείο και 4η θέση στο εθνικό σκέλος του διεθνή διαγωνισμού F1 in schools 2013

[+]
3η θέση στους πανελλήνιους προκριματικούς αγώνες F1 in schools 2013

[+]
27η Συνάντηση

[+]
9η Παγκόσμια Μαθητική Ολυμπιάδα Ρομποτικής Κουάλα Λουμπούρ

[+]
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής - W.R.O. 2012 - Πρόκριση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές της Πτολεμαϊδας

[+]
Πρώτη θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό e-Skills Week 2012

[+]
8η Μαθητική Ολυμπιάδα Ρομποτικής Αμπού Ντάμπι

[+]
8η Μαθητική Ολυμπιάδα Ρομποτικής Αμπού Ντάμπι

[+]
Ρομπότ εναντίον μικτής κόσμου, ποδοσφαιρικός αγώνας ... το 2050

[+]
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής - W.R.O. 2011 - Τρίτη συνεχόμενη χρονιά μαθητές της Πτολεμαϊδας σε Ολυμπιάδα Ρομποτικής

[+]
7η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στη Μανίλα των Φιλιππίνων - 10/11/2010

[+]
2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής - Αθήνα 12.6.2010

[+]
Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O. 2009

[+]
1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής


Created by admin. Last Modification: Δευτέρα 16 of Οκτώβριος, 2017 10:51:07 EEST by admin.

Site Language: Greek

Επικοινωνία

Νεκτάριος Γκέκας
24630 55644

Χαράλαμπος Ζαραφίδης
24630 20366

plinetptol at dide.koz.sch.gr

Καραζάνου 7, 50200 Πτολεμαΐδα

Βοήθεια - Helpdesk
Δίκτυο & Υπηρεσίες ΠΣΔ
801 11 801 81

ΚεΠληΝεΤ Πτολεμαΐδας Κοζάνης
Ρομποτική - Δράσεις - Χάρτης

WRO 2012 Malaysia

thumbnail
DSCF3520 (Large).JPG

Τελευταία άρθρα

  1. Συγχαρητήριο μήνυμα της Περιφερειακής Διευθύντριας με αφορμή τη συμμετοχή μαθητικών ομάδων στον τελικό του διεθνή διαγωνισμού FLL 2015
    Συγχαρητήρια επιστολή για συμμετοχή στον F.L.L. 2015
  2. Συγχαρητήρια επιστολή
    Η Περιφερειακή Διευθύντρια συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς ...
  3. Δει δη χρημάτων... για την Ολυμπιάδα
    Οι μαθητές κέρδισαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής και περιμένουν με αγωνία να βρεθεί το κονδύλι που θα τους επιτρέψει να ταξιδέψουν τον Νοέμβριο στη Μαλαισία, όπου θα διεξαχθεί η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής. Άρθρο του Β. Ιγαντιάδη στην Εφημερίδα Έθνος 20/9/2012.
  4. Τιμητική παρουσία Ομάδας Μαθητών και Εκπαιδευτικών της Πτολεμαΐδας σε Εκδήλωση στο Υπ. Παιδείας
    Μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Πτολεμαΐδας, ομάδα «BeatBot Robotics»: 1η θέση στον ΠανευρωπαΪκό Διαγωνισμό Ηλεκτρονικών Δεξιοτήτων E-Skills Week 2012.
  5. Συγχαρητήρια επιστολή του Υπουργού Παιδείας
    Συγχαρητήρια επιστολή του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη στους διακριθέντες μαθητές στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό e-Skills Week 2012.

Ημερολόγιο

Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 01